נא להכיר: "סינדרום וואלנברג"

לאחר הבדיקות הנדרשות והאיבחון הראשוני, אושפזתי במחלקה הנוירולוגית בביה"ח בנהריה. הוכנסתי לחדר המכונה בחיבה "היחידה". הכוונה היא שחדר זה מהווה מעין יחידה לטיפול נמרץ נוירולוגי, בה כל מטופל (עד 5 בלבד) מחובר לכבלים ומכשירים המצפצפים בשרירות בכל שעות היום והלילה והמספקים מידע על מצבם של שוכניו.
בשלב זה כבר הייתי מותש ומסוחרר, וממש לא היה איכפת לי מה קורה מסביבי. כל שרציתי היה לישון. וזה בדיוק מה שעשיתי ברוב שעות היום (והלילה).
למחרת הגיעה מנהלת היחידה – הפעם הכוונה למחלקה הנוירולגית בבית החולים (מדוע נקראת המחלקה "היחידה" בהמשך) לביקור, מלווה בסטודנטים מבוהלים ורופאים טרוטי עיניים.
מייד ראיתי שמעליי (כן, היא רכנה מעליי, הרי אני במיטה) עומדת אישיות אמיתית. במאור פנים, סבלנות וסמכותיות הסבירה לי, לאשתי ובעיקר לסטודנטים, מה ארע, מהם הסימפטומים, ומה האבחנה: “סינדרום וואלנברג".
סינדרום וואלנברג (לא ראול…) הוא סינדרום נדיר הנגרם מחסימת כלי דם באזור גזע המוח ולו תופעות מוזרות ומאד אופייניות. בהמשך יתברר שמעשרה קבין של תופעות אלו, אני לקחתי תשעה וחצי. על התופעות הללו בהמשך.
היא העבירה אותי סידרה מרתקת של בדיקות נוירולוגיות, שאלה את הסטודנטים שאלות קשות וסיימה את הביקור בחטף באמרה שהיא מכירה את הסינדרום הזה ויש בהחלט מקום לאופטימיות.
ועכשיו, כשאנו יודעים מה יש לי, יתחיל לו הטיפול.
ובכן, בשלב זה, אין הרבה מה לעשות אלא לדאוג לתזונה מתאימה ולהמתין שהגוף יתרגל למצב החדש וחיש קל אשלח לשיקום שבו אתחיל את מסע החזרה לשיגרה. פשוט וקל, נכון?
לא נכון.
מסתבר שחצי בית הבליעה הפך למשותק, מה שמונע ממני לאכול או לשתות. או אז עלתה המילה הנוראית "זונדה". כן כן, כשמה כן היא – מגעילה, מכאיבה וככלל דבר מוקצה שמוטב שלא בא לעולם. שום דבר טוב לא יכול לבוא ממכשיר ששמו "זונדה", נכון?
אז הגיעה אחות נחמדה, עם צינור פלסטיק מבריק, אמרה, "זה לא ייכאב”, וחיש קל תחבה 12 קילומטר צינור פלסטיק לגרוני, כל זאת דרך נחיר שמאל.
כמובן שעמדתי בכך בגבורה, שיתפתי פעולה כחולה המצטיין שאני (אלמנט שיחזור גם בהמשך הטיפולים) והעניין עבר בשלום. כל כך בשלום שהאחות אמרה שמעולם לא היה לה כל כך קל, מהיר ופשוט להכניס לחולה זונדה. הייתי גאה ומאושר!
אבל, אם חשבתי שכעת אכנס לשיגרה של הזנה, התאוששות והבראה, באה המציאות המרה וטפחה על פניי.

כתיבת תגובה

